Ads 468x60px

Friday, July 11, 2014



CARA MEMBANTU KAWAL KOLESTROL YANG TINGGI


Terdapat dua jenis kolesterol yang utama: rendah – kepadatan lipoprotein (LDL), yang merupakan kolesterol yang tidak baik kerana ia mengumpulkan di dalam arteri dan blok darah aliran dan High-density lipoprotein (HDL), yang merupakan kolesterol yang sangat baik kerana ia cenderung untuk LDL yang dimasukkan ke dalam dinding arteri kerana ia melalui aliran darah anda. Ini bermakna LDL menaikkan paras kolesterol kita dan HDL merendahkan paras kolesterol kami
Terdapat cara untuk mengurangkan kolesterol secara semulajadi dan mengekalkannya pada paras yang sihat. Berikut adalah remedi semulajadi yang terbaik untuk menurunkan paras kolesterol anda:
1. Senaman – melakukan senaman selama kira-kira 30 minit senaman 3 atau 4 kali seminggu dengan ketara boleh mengurangkan risiko untuk banyak utama penyakit yang mengancam nyawa. Senaman yang kerap telah didapati membantu merendahkan kolesterol dan mengurangkan tahap triglyceride. Dengan senaman, anda boleh mengurangkan indeks ***** badan dan mencapai berat badan yang sihat. Ini membantu anda untuk mengurangkanrisiko anda untuk penyakit jantung dan kencing manis.



2. Sihat Makan
• Peningkatan pengambilan serat larut air. Dengan meningkatkan pengambilan serat larut air 10 gram sehari, anda boleh menurunkan paras kolesterol anda banyak mengikut beberapa kajian baru. Sumber serat yang terbaiktermasuk beberapa jenis buah-buahan, oat dan produk-produk pemakanan, dan pelbagai jenis sayur-sayuran.
• Mengurangkan lemak tepu dan Trans lemak.
-Lemak tepu yang terdapat dalam makanan yang berasaskan haiwan, termasuk daging, mentega, susu penuh produk tenusu (termasuk, yogurt, keju dan Aiskrim), dan kulit ayam. Mereka juga boleh ditemui di beberapa makanan tinggi lemak tumbuhan, termasuk minyak sawit. Jururawat Kesihatan kajian, termasuk lebih daripada 80,000 peserta, menunjukkan bahawa lemak tepu meningkatkan risiko penyakit arteri koronari
-Lemak Trans ditemui kebanyakannya di goreng makanan, pastri, biskut, dan makanan lain yang serupa. Mengelakkan makanan jenis ini menghadkan kalori, pengambilan lemak dan membantu anda rendah kolesterol anda. Jawatankuasa pemakanan Persatuan jantung Amerika mengesyorkan menghadkan trans lemak kepada satu peratus pengambilan kalori harian yang anda.
• Elakkan daging merah, telur, & susu penuh – daging merah, susu penuh, dan kuning telur adalah makanan kolesterol yang pekat. Mereka perlu dielakkan dan digantikan dengan beberapa makanan sihat yang rendah kolestrol.
• Asid lemak omega-3 – saham pada makanan yang mengandungi asid lemak Omega 3. Asid lemak Omega 3 meningkatkan HDL dan tahap kolesterol LDL yang lebih rendah. Beberapa sumber yang baik termasuklah ikan salmon dan ikan herring, walnut dan badam, ulas kering dan minyak flaxseed. Banyak makanan ini juga mengandungi antioksidan dan vitamin.
• Blueberry, bawang putih, & epal – makanan ini tiga yang lazat dan boleh mudah digabungkan dengan pelbagai makanan lain di resipi buatan. Bawang putih dan blueberry merendahkan tekanan darah dan kolesterol. Pectin fiber dalam epal mengurangkan jumlah kolesterol yang dihasilkan di dalam hati. Menggunakan bahan-bahan ini dalam makanan anda boleh membuat impak yang sihat kolesterol anda.
• Kacang soya. Produk-produk soya adalah satu lagi contoh makanan merendahkan kolesterol. Beberapa kajian mencadangkan bahawa makanan yang mengandungi soya boleh mengurangkan kolesterol buruk seseorang oleh kira-kira 10 peratus. Kacang soya mengandungi bahan kimia semulajadi yang dikenali sebagai isoflavones. Penyelidik percaya bahawa isoflavones, bersama-sama dengan protein yang terkandung dalam soya, membantumengurangkan kolesterol yang tidak baik.


3. Perhatikan penggunaan kolesterol
Jika anda sedang diet rendah kolesterol, anda telah berpeluang untuk memberi perhatian kepada label makanan dan pastikan anda menyimpan pengambilan di bawah 200 mg sehari. Ini bermakna menonton saiz hidangan, terlalu.
4. Mengurangkan tekanan.
 Tekanan dan kebimbangan menyebabkan bahan kimia dilepaskan ke dalam tubuh, meningkatkan tekanan darah anda, dan mengurangkan aliran darah kepada jantung anda.
5. Berhenti merokok.
 Rokok kenaikan membina sehingga plak di dalam arteri, memburukkan lagi tahap kolesterol LDL yang tinggi yang memberi kesan.
6. Mengurangkan berat badan
 – sebagai berat badan berlebihan perubahan metabolisma anda dan cara tubuh berurusan dengan lemak dan kolesterol. Kehilangan berat badan secara perlahan-lahan dan berterusan meningkatkan kesihatan anda dan merendahkan kolesterol anda. Diet semulajadi mengakibatkan penurunan berat badan yang konsisten dan mengurangkan risiko penyakit kencing manis dan tekanan darah tinggi.
7. Mengambil makanan tambahan untuk menurunkan kolesterol.
 Makanan tambahan boleh mengurangkan kolesterol secara semulajadi tanpa kesan sampingan dan lebih atau kurang dengan keputusan yang sama seperti dadah. Satu-satunya perbezaan jika ada apa-apa, akan masa: ia mungkin mengambil masa agak lama untuk merendahkan kolesterol secara semulajadi melalui makanan tambahan.
Ia adalah penting untuk menggunakan ekstrak makanan tambahan seperti vitamin C, selenium, teh hijau, dan ginseng untuk mengekalkan kolesterol peringkat dalam semakan. Suplemen merendahkan kolesterol tidak seharusnya digunakan sebagai topang atau bukan pilihan makanan yang baik, tetapi hanya bagaimana tambahan nama yang membayangkan – sebagai tambahan dan bantuan untuk kolesterol yang mengurangkan makanan yang betul boleh lakukan kerja.

INSYALLAH!! Dengan SHAKLEE dapat membantu!!



Produk baru Shaklee  2014 Phytocol

Untuk mengatasi masalah kolestrol tinggi di kalangan rakyat Malaysia, Shaklee telah memperkenalkan produk baru iatu Phytocol.

Phytocol adalah pilihan semulajadi terbaik dengan 2000 mg fitosterol setiap hari dan disarankan 100% Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).

Phytocol Shaklee dirumus secara klinikal dengan bahan-bahan terpilih untuk membantu menghalang penyerapan kolestrol di dalam tubuh

Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan. 

 

Sterols dan stenols ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah. 

Sterol dan stenoil yang ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato  setiap hari. 



Keistimewaan Phytocol Shaklee

  • dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
  • fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras LDL kolestrol
  • mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
  • kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIH
  • tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan

Bagaimana Phytocol Shaklee berfungsi?

Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.

Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL kita. Lihat gambarajah di bawah.


Sekarang bagaimana? Dah tahu cara nak turun kolestrol kan? Kini kita boleh menikmati makanan kegemaran tanpa perlu bimbang dengan ancaman kolestrol asalkan kita mengamalkan Phytocol Shaklee setiap hari. Sebelum kolestrol melarat dan mengundang penyakit merbahaya adalah lebih baik kita amalkan Phytocol Shaklee untuk turunkan kolestrol secara semulajadi.

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-614374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

0 comments:

Post a Comment

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Total Pageviews

Sijil Halal Shaklee

Shaklee Difference