Ads 468x60px

Thursday, July 10, 2014

CARA-CARA KEMPISKAN PERUT



Perut buncit atau boroi sangat tidak disukai oleh golongan wanita.
Jangan kita ambil mudah isu perut buncit ini. Perut itu sumber pelbagai penyakit, dan adalah sangat penting untuk anda memberi penekanan di dalam penjagaan perut anda.
Dibawah kami kongsikan dengan anda 5 cara bagaimana anda boleh mengempiskan perut anda, dengan syarat ianya dilakukan secara konsisten dan penuh disiplin.


Cara 1: Makan Makanan Yang Betul
Untuk mengempiskan perut kita perlu makan makanan yang seimbang didalam makanan harian kita kerana diet yang betul boleh membuang lemak di bahagian perut. Makan yang betul sepatutnya mengandungi karbohidrat kompleks, fiber, vitamin dan mineral, “lean protein” , ikan dan the hijau.
Cara 2: Tinggalkan Makanan Ringan
Makanan ringan dan makanan segera adalah sangat tidak baik untuk kesihatan dan akan membuatkan lemak berkumpul di bahagian perut jika diambil dengan berlebihan. Kita sepatutnya mengelakkan diri daripada mengambil karbohidrat yang diproses, gula, makan bergoreng (”deep fried food” ), makanan segera dan apa jua makanan berlemak.
Cara 3:  Berhenti Makan Lewat Malam
Kebanyakkan orang akan terus tidur selepas makan lewat malam. Ini bermakna lebihan gula yang dimakan semasa makan lewat malam akan ditukar kepada lemak kerana badan tidak boleh membakar lemak semasa kita tidur.
Cara 4:  Kurangkan Minuman Bersoda, Jus atau Bergula
Soda, jus asli atau minuman bergula mengandungi banyak kalori dan akan merosakkan usaha kita untuk mengempiskan perut. Berhenti minum minuman bergula dan banyakkan minum air kosong atau air mineral.
Cara 5: Lakukan Senaman Kardio
Melakukan senaman kardio adalah amat penting untuk mengempiskan perut kerana senaman ini dapatmembakar kalori lebih banyak dari melakukan senaman perut. Contoh senaman kardio seperti jogging, berjalan, dan menaiki tangga.

Nak perut kempis dengan lebih mudah dan pantas ambil bersama dengan supplement SHAKLEE!

Herb-Lax terdiri daripada 9 herba semulajadi: alfalfa leaves, senna leaves, anise seeds, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver’s root. Jom kita tengok apa fungsi-fungsi herba semulajadi yang terdapat dalam formulasi herb lax ni ye?:

  • Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pd usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.
  • Buckhorn bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.
  • Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi.
  • Fennel seeds – Mengeluarkan toksin yangterkumpul akibat lebihan makanan danpengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalahsembelit dan kembung perut atau usus.
  • Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membanti proses pencernaan.
  • Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakansebagai antibiotic.
  • Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
  • Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.
  • Alfalfa leaves – Membersihkan usus, darah dan hati.

Apa keistimewaan Herb-Lax ni??

·         - Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
·         - Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
·         - Membantu masalah sembelit
·         - Mengempiskan perut
·         - Melawaskan pembuangan air besar.

Herb-Lax akan menampakkan kesan dalam masa 8-12 jam selepas pengambilan. Mereka yang mengalami masalah sembelit yang serius boleh meningkatkan dos kepada 5-8 biji dan boleh kembali ke dos asal setelah proses pembuangan kembali normal.

CARA PENGAMBILAN HERB LAX: 
Herb lax boleh diambil 2 biji  dalam tempoh 4 hari atau sekali dalam tempoh seminggu, bergantung kepada ketahanan perut seseorang. Kalau jenis yang tak tahan, mungkin akan membuang sebaik sahaja ambil dan ada juga tak tidak memberikan kesan sekiranya ambil sekali seminggu dan perlu diambil setiap hari. 


Omega Guard Shaklee

Bertindak sebagai agen pemecah lemak kerana mengandungi asid lemak Omega 3 dan 6. Pantas membantu membakar lemak-lemak di bahagian perut. Selain turut memberi kesihatan pada jantung anda.



------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-614374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya

0 comments:

Post a Comment

 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Total Pageviews

Sijil Halal Shaklee

Shaklee Difference