Ads 468x60px

Featured Posts

Tuesday, December 2, 2014

CARA CANTIKKAN KULIT


TIPS UNTUK KULIT CANTIK & BERSERI


 
Assalamualaikum.....
Alhamdulillah dah kenyang..
Makan cepat gara-gara nak update blog..

Entri saya kali ini ingin berkongsi dengan anda semua bagaimana nak dapatkan kulit cantik dan berseri..

Bila cakap pasal cantik ni.. baru saya teringat bulan ni ada Double PROMO iaitu SR Vitamin C & Vitamin E..

Okey..jom kita jengah apakah tips untuk kulit cantik dan glowing..

Cara - cara untuk kulit cantik

Pertama:
Sapu muka dengan telur -merah/putih biar hingga kering kemudian 
cuci muka dengan air suam dan sapukan limau nipis dan basuh sekali lagi 
kemudian lapkan dgn tuala yg bersih.Lakukan sekali sehari insyaallah kulit muka 
anda tidak ditumbuhi jerawat dan menegangkan kulit muka yang kendur


Kedua:
Ambil buah tomato makan @sapu pada muka pada waktu pagi dan malam. 
Muka akan menjadi licin dan halus. selamat mencuba.


Ketiga:
Ambil Yogurt Asli kemudian sapu pada keseluruhan bahagian muka. 
Buat seperti masker..biarkan beberapa minit hingga yogurt tersebut 
kering kemudian cuci muka dengan air bersih. Ulang setiap 3 kali seminggu 
anda akan nampak hasilnya muka akan kelihatan licin, berseri, segar dan 
mengelakkan daripada kulit muka kering.


Keempat:
Parutkan seketul ubi kayu dan tempelkan pada muka. Biarkan hingga kering. Selepas itu cuci muka dengan air suam. Amalkan pada setiap malam.

Kelima:
Campurkan parutan lobak merah, kuning telur, sedikit air limau nipis hingga sebati. Sapukan pada muka dan bairkan kering. Cuci dengan air bersih tanpa sebarang pembersih muka.


Cara- cara untuk kulit berseri

Pertama:
Seri Wajah: Ambil sedikit air dan selawat sebanyak tiga kali dan sapukan 
pada wajah lakukan padatiap-tiap pagi 
insya’Allah wajah akan kelihatan berseri-seri.


Kedua:
Ambil,embun pagi dihujung rumput/daun ( dikawasan yang tiada pencemaran ) 
dan sapukan ditapak tangan.Kemudian sapukan di bahagian muka sambil berselawat dan biarkan hingga kering. Kemudian basuh muka anda. Amalkan selalu insyaallah


Ketiga:
Bangun pagi, sebelum air menyentuh mana-mana anggota badan, gunakan jari telunjuk dan rautkan menggunakan air bermula dari bawah muka hingga ke dahi disertai dengan selawat. Buat sebanyak 3 kali. Amalkan setiap hari. Insya ALLAH, wajah anda akan berseri2. Jangan rautkan dari atas ke bawah, sebab ia akan menjadikan wajah cepat kedut. Dan jangan tinggal solat serta baca Alquran dan berwirid.

Keempat:
Setiap kali sebelum anda ingin mendapatkan kelapa untuk santannya, jangan dibuang air kelapa tersebut. Air kelapa tersebut boleh menyerikan wajah anda. Mula-mula ambil air kelapa itu dan sapukan ke muka anda. Biarkan sampai kering. Selepas itu, barulah basuh muka anda. InsyaAllah wajah anda akan berseri dan parut di muka akan beransur hilang. Amalkanlah selalu…


Marilah kita sama-sama amalkan yer..

Selain itu, untuk kelihatan cantik juga anda perlu ambil supplement untuk dalaman. Apabila dalaman dah cantik barula diluaran pon nampak cantik.

Supplement yang sangat sesuai untuk anda kelihatan cantik dengan amalkan SR Vitamin C..
Bagus sangat ke Vitamin C ni.. Tak tipu yunk..memang berkesan..

Nak dapatkan kesan yang memuaskan anda mesti lah kena minum air kosong dengan banyak..
Plsss...paksakan diri anda untuk meminum air kosong.

Penggunaan yang konsisten kulit anda pasti semakin cerah dan gebu..

Apakah khasiat yang ada pada SR Vitamin C Shaklee?




Vitamin C atau dikenal dengan asid absorbic ini mempunyai peranan yang sangat penting dalam pembentukan kolagen yang membantu meningkatkan sistem imuniti tubuh serta membantu penyerapan zat besi.
  • Mencerahkan kulit, membuat kulit sihat dan bercahaya
  • Memperbaiki tekstur kulit yang kusam dan pucat
  • Melindungi kulit dari radikal bebas
  • Mengurangkan proses pigmentasi akibat pengaruh UV B
  • Meningkatkan sintetis kolagen
  • Sebagai antioksidan
  • Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit



 Anda perlu percaya sudah ramai yang berjaya dapatkan kulit yang semakin cerah dan gebu..Bukan putih dimuka sahaja malah satu badan juga yer..



Berminat nak mencuba?
Tel/Whatsaap/Telegram 013-6194374

Consultation yang berterusan
Bulan DEC'14 double PROMO!




------------------------------------------------------


Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-614374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Monday, December 1, 2014

TIPS CEPAT HAMIL

12 TIPS MUDAH UNTUK CEPAT HAMIL



Anda mahu tahu cara cepat hamil? Bagi yang dah lama berkahwin dan masih tidak mempunyai anak lagi mesti rasa cemburu dengan pasangan lain yang dah mempunyai ramai anak. Lagi-lagi tertekan dengan pertanyaan orang sekeliling seperti keluarga mertua, rakan sepejabat dan rakan suami.

Bagi anda yang masih belum mempunyai anak mesti akan rasa stress dengan pertanyaan sebegini "Bila nak ada anak?" "Berapa lama kahwin?"

Sepatutnya orang yang bertanya itu tak perlu lah nak tanya macam tu kan?
Itu adalah kerja Allah nak berikan anak cepat atau lambat...
Kita hanya perlu bersabar dan terus berdoa meminta kepada-Nya.

Berbalik kepada tips kita tadi yer.. Bagaimana cara untuk cepat hamil?

1. Pemakanan dan diet yang betul

Mengikut saranan doktor sesiapa yang ingin hamil perlu makan 'Folic Acid' untuk kesuburan. Selain itu kena makan makanan yang berkhasiat dan kena amalkan amalan bersukan untuk kekalkan kecergasan badan.

2. Makan supplement

Badan perlukan nutrien. Antara senarai vitamin yang penting untuk kesuburan dn memudahkan untuk hamil

  • Vitamin E
  • Zinc
  • Copper
  • Panthotenic Acid
  • Pottasium
  • Vitamin A
  • Vitamin C
  • Vitamin D
  • Thiamin B6
  • Riboflavin
  • Niacin
3. Berat badan yang ideal

Jika anda mempunyai berat badan yang berlebihan mulakan senaman untuk mengurangkan berat badan. Ini disebabkan risiko orang yang mempunyai berat berlebihan akan terdedah kepada darah tinggi dan kencing manis. Jika ketika hamil ada masalah darah tingi dan kencing manis banyak komplikasi yang tidak baik bakal berlaku.So bagi anda yang ada masalah berat badan usahala untuk menurunkan berat badan anda.

4. Detox 

Toksin yang tinggi dalam badan tidak bagus untuk badan kita. Ambilah apa-apa supplement yang dapat membuang toksin tersebut. Apabila badan kita dah tak ada toksin barulah mudah sesuatu nutrien itu nak serap ke dalam badan kita.

5. Lakukan hubungan intim dengan kerap

Buang sikap malu untuk meminta. Kan sudah berkahwin buat apa nak malu kan? Sudah sah lagi.. so buang la sikap malu itu yer. Dengan melakukan hubungan intim dengan kerap akan cepat dapat anak.

6. Ketahui waktu subur atau ovulasi

Anda perlu tahu waktu kitaran haid dengan tepat. Untuk pengiraan waktu subur anda boleh cari digoogle kalkulator ovulasi. 

7. Jumpa doktor pakar

Kalau sudah lama mencuba dan masih tidak berjaya juga sila rujuk pada doktor pakar untuk melakukan health screening bagi mengetahui tahap kesihataan anda. Sangat digalakkan bawa la bersama dengan suami. Kita tak tahu siapa yang bermasalah. So suami isteri perlu di checkup untuk mengetahui tahap kesihatan.

8. Pastikan posisi seks yang betul ketika bersama

Posisi semasa melakukan hubungan seks itu penting bagi memudahkan sperma itu berenang ke arah ovum.

9. Elakkan stress

Apabila stress cuba rehatkan diri. Di tempat kerja banyak kerja yang membuatkan anda stress..sila tenangkan diri dulu..restkan minda anda.. Kerja dipejabat habiskan dipejabat. Apabila sampai dirumah rehat dengan secukupnya. Barulah mudah untuk melakukan hubungan intim dengan suami.

10. Jauhi rokok

Kajian menunjukkan apabila seseorang itu merokok, ia akan menyumbang kepada ketidak suburan dan mengambil masa yang lama untuk hamil. Bagi suami anda yang perokok tegar sila nasihatkan suami untuk berhenti merokok. 

11. Kurangkan minuman Kafein

Minuman kafein seperti Teh, kopi, nescaffe dll.
Jika kandungan kafein itu tinggi, lebih dari lima cawan sehari iaitu lebih kurang 500mg ia diakatakan dapat mengurangkan kesuburan.Jika disahkan mengandung tetapi anda tetap minum minuman berkafein risiko untuk gugur tetap ada.

12. Berdoa kepada Allah

Kita sebagai orang islam perlu percaya bahawa rezeki anak itu adalah dengan keizinan Allah. Amalkan doa untuk cepat hamil.





Alhamdulillah ramai pelanggan saya berjaya hamil dengan SET KEHAMILAN SHAKLEE..

Lihat testimoni terkini



Bagaimana SET KEHAMILAN SHAKLEE dapat membantu?

1.ESP 

♧ Membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat. 

♧ Protein ESP menggalakkan proses pemulihan sel rosak kepada sel sihat untuk fungsi badan yang sempurna 

♧ ESP membina sel otot, kulit dan hormone yang seimbang 

♧ Menyokong kesihatan prostat (lelaki)

♧ Memberikan tenaga berpanjangan kepada tubuh badan

♧ Meningkatkan tahap kesihatan berada pada tahap optimum

2. Alfalfa 

Alfalfa sangat baik diamalkan oleh wanita bagi membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau sengugut atau sakit pinggang yang melampau ketika datang haid. Makan Alfalfa bersama Kalsium sangat membantu dalam melegakan sakit pinggang ketika haid. Ia juga tuut membantu dalam hubungan suami isteri iaitu bertindak sebagai kacip fatimah.

3. GLA Complex

Sangat bagus diamalkan oleh wanita terutama yang menghadapi masalah aid tidak teratur atau sakit sebelum haid (PMS). GLA dapat membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur". Mukus ini berfungsi melindungi dan memudahkan sperma berenang ke ovum dengan lancarnya. Ia juga menyedikan medium yang subur untuk beberapa jangka masa yang agak lama iaitu 4-5 hari yang sekaligus memberi peluang untuk si isteri mengandung walaupun seks dilakukan selepas waktu subur.


4. B Complex

Memberi rasa tenang dan rilek serta menghindarkan stress. Seperti yang kita sedia maklum, tubuh dan otak stress menjadi antara  faktor penghalang untuk kehamilan terjadi. Jadi disinilah B-Compleks memainkan peranannya untuk menenangkan minda yang tertekan sekaligus meningkatkan peluang kehamilan.



Sekiranya anda mahukan sentuhan personal dari kami berkenaan info produk dengan lebih mendalam, dengan rendah hati kami mempelawa anda menghubungi kami di Facebook  Zalina Ar-Rafeq atau hubungi kami 013-6194374 untuk bercakap secara terus dengan kami.





------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6194374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Sunday, November 30, 2014

VITAMIN UNTUK IBU HAMIL

SUPPLEMENT & VITAMIN SANGAT PENTING UNTUK KESIHATAN IBU HAMIL


Assalamualaikum wbt..

Entri saya kali ini adalah mengenai betapa penting nya vitamin dan supplement terhadap ibu hamil.
Bagi ibu-ibu yang baru sahaja dapat berita gembira ini mesti melonjak kegembiraan kan?
Mesti tercari-cari vitamin yang sesuai untuk mengekalkan kesihatan ibu dan juga anak.


Vitamin memberi nutrien kepada ibu hamil untuk mengekalkan kesihatan. Vitamin boleh didapati melalui buah-buahn, sayuran, susu, daging dan ikan.

Agak sukar untuk sesetengah orang untuk mendapatkan vitamin dan mineral yang mencukupi dalam pemakanan harian mereka terutamanya ibu hamil. Oleh itu, multi vitamin untuk ibu hamil dirumskan khas yang mengandungi pelbagai vitamin dan mineral, asid folik, besi, kalsium dan DHA adalah amat penting untuk keperluan seharian ibu hamil.


Apakah vitamin yang penting untuk kesihatan ibu hamil?


Asid Folik
✔Membantu mencegah kecacatan kelahiran otak dan saraf tunjang. Ia juga boleh melindungi ibu hamil kepada kanser dan strok.
✔Ibu hamil perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 600 mikrogram setiap hari dari makanan dan vitamin tambahan.

Besi
✔Besi membantu perkembangan otot-otot kepada ibu hamil dan bayi.
✔Ia juga membantu mencegah anemia (sel darah merah terlalu sedikit)
✔Bolehmengurangkan risiko kelahiran pramatang dan berat kelahiran yang rendah.

Kalsium
✔Kalsium membantu dalam mengekalkan gigi dan tulang yang kuat untuk ibu dan bayi.
✔Membantu sistem saraf, otot dan mengekalkan sistem peredaran yang sihat.
✔Jika ibu hamil kurang kalsium dari makanan badan akan mengambil kalsium daripadatulang dia dan memberikanya kepada perkembangan bayi.
✔Kekurangan kalsium dalam tulang boleh menyebabkan kesihatan yang serius seperti osteoporosis, tulang nipis dan meningkatkan risiko tulang pecah.
✔DHA juga dikenali sebagai asid omega 3 lemak. Ia membantu menyokong dan perkembangan saraf otak dan mata bayi.
✔Ibu hamil perlu mendapatkanya sekurang-kurangnya 200mg DHA setiap hari.


Ibu hamil perlu alert yer dengan kesihatan anda. Pastikan anda cukup dengan vitamin ketika hamil.
Kenapa perlu cukup vitamin? Ini disebabkan untuk mengelakkan anda berasa lemah dan tidak bermaya. Selain itu, dapat mengelakkan terjadi nya HB yang rendah.






Anda tidak tahu dimana nak dapatkan vitamin untuk ibu hamil yang selamat dan semlajadi?
Anda boleh terus menghubungi saya di 013-6194374
Consultation yang berterusan.
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6194374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Thursday, November 27, 2014

PETUA KEMPISKAN PERUT

BODY KEKAL LANGSING & TIADA LAGI PERUT BUNCIT


Semua orang menginginkan tubuh badan yang langsing dan cantik seperti anak dara dulu..
Boleh ke?hehehehe..

Nak ikut kan boleh jew.. Ikut pada diri kita la.. If diri kita rajin dan berdisiplin melakukan aktiviti mengeluarkan peluh seperti Exercise atau Berjogging..Insyallah kita akan dapat bentuk badan yang asal.

Straight to the point la yer...

Di sini saya ingin share dengan anda semua "Bagaimana cara untuk kempiskan perut?"

Banyak sangat petua dan tips yang boleh kita lakukan.

Antaranya ialah :
  1. Ambil sedikit asam jawa dan dibancuhkan dengan air panas dan dibiarkan semalaman. Bangun pagi je terus minum air asam jawa tadi. Sebaik-baiknya dilakukan pada waktu pagi
  2. Ambil sedikit daun lidah buaya dan dimasukkan ke dalam periuk yang diisi dengan air asam jawa. Didihkan pada nyalaan api yang kecil. Biarkan menjadi pekat sikit. Kemudian biarkan sejuk (agak suam ) kemudian ambil ramuan tadi dilumurkan pada permukaan perut anda.
  3. Ambil limau nipis dan kapur sireh. Kemudian air limau diperahkan didalam mangkuk dan dicampurkan dengan kapur sireh. Ambil bancuhan tadi disapukan pada perut dan dibalut dengan bengkung. Dilakukan pada setiap malam.

 Alamak aii..macam leceh nak ikut petua yang kat atas tadi? Hendak seribu daya tak nak seribu dalih.. :-)

Dengan memakan Supplement juga dapat membantu dalam mengempiskan perut anda.

Supplement apakah itu??

Shaklee ada menawarkan supplement seperti HERBLAX dan OMEGA bagi anda yang ingin perut kempis..

Kesannya mengikut pada antibody masing-masing. Ada yang lambat dan ada yang cepat.

Bak kata pepatah" Biar Lambat Asalkan Selamat" betul tak?

Ada setengah masyarakat yang sanggup ambil ubat yang tiada kelulusan KKM.

Yess..memang saya akui boleh turun dengan cepat tapi kesan akan datang membuatkan anda banyak penyakit!!

Supplement Shaklee ni adalah supplement yang natural..so proses nya agak lambat.

Apakah khasiat HERBLAX dalam proses untuk kempiskan perut?
  • Pembersihan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut
  • Membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut dan memejalkan perut 
 Apakah khasiat OMEGA pula dalam proses untuk kempiskan perut?
  • Omega Guard:  Adalah sejenis minyak ikan yang berkhasiat yang bukan hanya untuk mengembangkan fungsi otak, ia juga membantu dalam menurunkan berat badan. Malah penurunan berat badan akan menjadi lebih pantas jika di lakukan dengan senaman yang berkualiti. Ia juga membatu megawal paras gula di dalam tubuh dan mengurangkan selera hendak makan.
Tips untuk atasi masalah perut buncit ialah
  • Makan dengan perlahan
  • Jangan makan bersulam dengan air
  • Elakkan makanan yang terlebih garam
  • Elakkan makan dan minum minuman yang terlebih gula
  • Mesti kena minum air sehari 3liter



------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6914374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Wednesday, November 26, 2014

CARA MEMBESARKAN PAYUDARA


INGIN PAYUDARA MANTAP, SEKSI, PEJAL DAN BESAR?

Assalamualaikum...

Entri saya kali ini mengisahkan bagaimana nak membesarkan payudara yang kecil dan kendur secara semulajadi.

Sebenarnya ada pelbagai cara. Antaranya ialah dengan mengurut, amalkan petua nenek moyang kita atau dengan memakan supplemen.

CARA URUTAN MEMBESARKAN PAYUDARA.
  • Duduk di atas kerusi dan tegakkan badan seperti mendada.

  • Tarik nafas dan tahan selama 8-10 saaat. Kemudian dilepaskan dengan perlahan. Dilakukan sebanyak 7 kali sebagai panas badan.

  • Ramas kedua-dua payudara dengan perlahan selama 5 minit.

  • Ramas dan tolak kedua-dua payudara ke dalam. Lakukan selama 5 minit.

  • Letakkan kedua-dua tangan dibawah payudara. Tarik nafas dan tolak payudara ke atas Tahan payudara dari jatuh apabila lepaskan nafas. Lakukan selama 5 minit.

  • Angkat tangan kanan tegak ke atas. Tangan kiri meramas payudara belah kana dan tolak ke atas dan ke dalam. Lakukan selama 5 minit.

  • Ulangi langkah 6 pada payudara sebelah kiri.

Perhatian: Jangan tidur meniarap untuk mengelakkan pembesaran payudara menjadi terbantut.
 

  PETUA ORANG2 TUA UNTUK MEMBESARKAN PAYUDARA
  • Ambil beberapa daun sireh yang berwarna hijau dan masih muda dan sapukan minyak kelapa ke atas daun sireh itu kemudian dihangatkan dengan menggunakan lilin. Selepas itu disapukan pada buah dada anda dan dibiarkan hingga kering dan gunakan secara berulang.

  • Ambil setengah biji lanu yang dimasak menjadi lembik. Ramas labu ketika masih hangat. Kemudian sapukan pada dada seluruh payudara lebih kurang 20 minit. Lakukan 2 kali seminggu

  • Ambil putih telur kemudian disapukan pada payudara anda dan dibiarkan sehingga kering semalaman. Dilakukan 30 kali seminggu. Dibersihkan dengan menggunakan lap yang sudah direndah dengan air hangat.

  • Minum air kanji ( air didih nasi ) sebelum tidur malam

  • Kedapkan payudara dengan air hangat, usap lembut dengan tuala kecil. Ambil beberapa kacang panjang, lalu tumbuk halus. Lumurkan tumbukan kacang keseluruhan permukaan payudara dan biarkan lebih kurang 3 jam. Bersihkan payudara dengan air biasa. Lakukan langkah ini setidaknya 3 kali seminggu.

PRODUK SHAKLEE UNTUK MEMBESARKAN PAYUDARA

Apakah produk Shaklee yang dapat membesarkan payudara dengan secara selamat dan semulajadi?

Semua orang mungkin sudah familiar dengan ESP dan ALFALFA adalah set yang sama untuk kulit cantik dan untuk ibu menyusu.

Meh sini kena jengah sekejap apa khasiat yang ada pada ESP dan ALFALFA ni...

ESP
  1. Membaiki masalah rambut gugur dan beruban
  2. Pengambilan Asid Amino yang kerap merupakan tips untuk awet muda
  3. Mengandungi isoflavones yang bersesuaian dengan hormone wanita
  4. Meningkatkan kualiti memori dan vitality
  5. Mencegah risiko osteoporosis
  6. Membantu merendahkan paras kolestrol
  7. Geniestin membantu mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser
  8. Merangsang pembentukan semula kulit dan otot
  9. Membantu mengurangkan kedutan dan merupakan agen anti penuaan
  10. Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan system imun
  11. Mencegah sakit jantung
  12. Mencegah Migrain, imsomnia dan tekana

ALFALFA
  1. Mengandungi segala zat keperluan harian
  2. Melegakan sakit sendi dan belakang
  3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan
  4. Milk booster bagi ibu yang menyusu
  5. Memberi kelegaan semasa haid
  6. Bagus untuk allergic dan eczema
  7. Merawat asthma
  8. Mencuci usus bagi membuang toksin
  9. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  10. Meneutralkan asid dalam badan
  11. Merawat masalah keputihan pada wanita
  12. Membesar dan menegangkan payudara
  13. Bertindak sebagai kacip Fatimah kepada isteri
  14. Memulihkan urat selepas bersalin
  15. Membantu masalah pencernaan dan penghadaman
  16. Meningkatkan stamina para suami
  17. Melegakan sembelit
  18. Membuang angina dalam badan
  19. Merawat arthritis


Dapatkan vitamin semulajadi SEKARANG!
Jadual pemakanan diberikan
Consultation yang berterusan
PM/WA 013-6194374
 



------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6194374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Tuesday, November 25, 2014

TIPS HILANGKAN REKAHAN DI PERUT


BAGAIMANA NAK HILANGKAN REKAHAN DI PERUT?

Masalah rekahan di perut memang biasa di alami oleh semua ibu2 yang mengandng dan selepas bersalin. Rekahan diperut terjadi semasa ibu2 mengandung. Sebab tu la kalau masa mengandung tu kalau perut gatal jangan di garu. Bila dah garu itu yang kesan rekahan semakin teruk.

Petua yang mudah untuk rawat masalah ini

  • Ambil Halia Biasa dan Halia Merah yang ditumbuk lumat. Kemudian dicampurkan dengan Minyak Kayu Putih dan Minyak Zaitun dgn sedikit tepung yang selalu dimakan dengan sireh. Kemudian digosokkan dibahagian perut yang merekah.

  • Santan kelapa dimasak hingga pecah minyak kemudian. Sapukan di perut sejak dari awal kehamilan.



Adakah anda mempunyai masa untuk amalkan petua di atas?
Macam leceh jew kan.. Kalau saya idok la nak wat..hehehehe

Nak lagi mudah dan saya biasa amalkan setiap hari. Saya ambil supplement yang dapat membantu mengurangkan rekahan diperut saya.

Supplemen apa yang saya makan?

Okey la saya akan share pada anda..


  1. ESP ~ Minuman soya Non GMO yang dapat menggantikan sel kulit mati dengan sel kulit yang baru
  2. Vitamin C ~ Diperlukan untuk membina kolagen. Dapat melindungi kulit dari kerosakan radikal bebas dan gelombang ultra unggu
  3. Vitamin E ~ Mengandungi antioksidan yang tinggi yang mana dapat melindungi dari penuaan kulit.
Ingin permukaan perut yang licin tanpa ada cela?
Sila bertindak sekarang sekiranya anda sayang diri anda!
Nak cantik untuk SUAMI?

Jadual cara makan supplement akan diberikan
Consultation yang berterusan
PM/WA 013-6194374


------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6194374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Monday, November 24, 2014

TIPS HILANGKAN PARUT JERAWAT


TIPS HILANGKAN PARUT SEAWAL 7 HARI

Assalamualaikum..

Pada hari ini Entry saya kali ini ingin share dengan anda semua bagaiman nak pudarkan PARUT JERAWAT?

Masalah parut jerawat ni memang buat kan kite rasa down jew kalau nak berdepan dengan orang ramai.

5 Tips hilangkan parut jerawat
  • Ambil sebiji LEMON dan potong beberapa bahagian. Kemudian gosok dibahagian muka yang berjerawat sehari 3 kali iaitu Pagi, Petang dan Malam.

  • Ambil 3 biji BAWANG PUTIH dan ditumbuk sehingga lumat kemudian ditepek kan pada jerawat selama 10 minit. Kemudian dibasuh dengan air bersih dan dilap dengan tuala bersih. Dilakukan sebanyak 2kali seminggu. Insyallah berkesan

  • Campurkan 1 sudu MINYAK ZAITUN dengan 4 sudu GARAM dan kacau sebati beberapa minit. Kemudian disapukan pada bahagian muka yang berjerawat dan biarkan beberapa minit sehingga kering. Setelah kering dibasuh dengan Pencuci Muka Anda. Dilakukan Seminggu sekali sahaja.

  • Ambil TELUR 1 biji dan pecahkan diasingkan putih telur dengan kuning telur. Ambil putih telur dan disapu pada muka dan dibiarkan sehingga kering selama 15 minit. Kemudian dibilas dengan air bersih. Diamalkan Seminggu sekali.

  •  Ambil 2 batang KULIT KAYU MANIS dan segenggam BEDAK SEJUK. Kulit kayu manis perlu ditumbuk sehingga halus dan dicampurkan bersama bedak sejuk. Perlu dicampurkan dengan sedikit air kemudian kacau sebati dan terus disapu pada bahagian muka yang ada parut.


Petua org tua ni ambil masa sikit. Nak kena ada masa baru la boleh buat.

Nak gunakan kaedah yang sangat MUDAH & JIMAT kan masa anda?

Dengan hanya memakan SUPPLEMENT sahaja PARUT JERAWAT akan hilang.



Air Minuman Soya ( ESP) ~ Soya Non GMO yang mana dapat menggebukan kulit dan menghilangkan parut jerawat.


ALFALFA ~ Raja segala TUMBUHAN. Berfungsi untuk membuang segala toksin dalam badan.


VITAMIN C ~ Berfungsi sebagai antioksidan dan menyumbang kepada sintensis kolagen.


Antara Testimoni yang Berjaya.





Ingin kulit bebas cela?
Sila PM/WA 013-6194374

Saya dapat membantu anda untuk menyelesaikan masalah anda.
Jadual pemakanan diberikan
Consultation yang berterusan.


------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6194374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Friday, November 21, 2014

TIPS KURUS SELEPAS BERSALIN


TIPS KURUS SELEPAS BERSALIN


Assalamualaikum..

Disini dengan berbesar hatinya saya nak kongsikan bagaimana nak kuruskan badan selepas bersalin.
Senang jew nak kurus ni..yang penting kita berdisiplin.

Biasanya selepas bersalin masalah yang selalu dihadapi ialah masalah PERUT BUNCIT!!

Okey jom kita baca bagaiman nak kempiskan perut selpas bersalin?

Breastfeeding

  • Kelebihan ibu berpantang dalam menyusukan anak. Dengan menyusu dapat MEMBAKAR 500 kalori setiap hari.
  • Banyakkan pam dan direct feeding bagi membantu dalam mengecutkan rahim dan cepat kembalikan badan anda ke bentuk asal
Jangan skip breakfast
  • Dengan pengambilan breakfast ia dapat meningkatkan metabolisme badan kita dimana kadar pembakaran tenaga berlaku lebih cepat.
  • Jangan sesekali skip makan tengahari dan makan malam.
  • Gantikan Nasi dengan ROTI WHOLEMEAL
Minum air dalam kuantiti yang sesuai
  • Nak tahu berapa liter air yang diperlukan?
  • Sila ikut formula ini

BERAT BADAN X 40 = _________ML

Lebihkan serat dan buah-buahan
  • Buah-buahan yang dimakan sebagai snek ketika anda rasa lapar.
  • Antara sarapan pagi ke lunch dan antara Lunch ke Dinner

Sekiranya anda ingin ikhtiarkan dengan menggunakan supplement saya cadangkan anda cosume ESP + Alfalfal + Lechitin

Bagaimana ketiga2 produk ini berfungsi?

Nak kurus kena guna konsep '3B'

BINA, BAKAR & BUANG

ESP (Bina) ~ Mengandungi 9 jenis asid amino, 14 gm protein dan 500 kalsium untuk tenaga ang berpanjangan dan low GI iaitu 55 dimana akan memberi rasa kenyang yang lama.

ALFALFA (Buang) ~ Mengandungi serat, vitamin dan mineral, serta berfungsi sebagaai detoks untuk menarikkeluar lebihan lemak.

LECHITIN (Bakar) ~ Menarik lemak dari makanan yang diambil dan dari kulit dan tisu. Membantu hati untuk mencerna lemak dengan lebih efisyen






Nak order ESP + ALFALFA + LECHITIN?
Boleh call saya 013-6194374

Jadual pemakanan akan diberikan
Consultation yang berterusan


------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6194374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Wednesday, November 19, 2014

TIPS MINUM AIR 3 LITER

Anda merasakan susah sangat nak minum air kosong?
Sedangkan nak habiskan satu botol kecil pon susah..
Haishh...Jangan macam tu sayang....

Kalau nak cantik dan nak sihat mesti kena paksa diri untuk minum air kosong 3 liter sehari.
Korang tau tak apa khasiat yang kite boleh dapat dari air kosong ni?

Okey saya nak bagi tips nak minum air kosong 3 liter. Apa yang saya selalu buat 3 liter dibahagikan dengan 3. 1 liter kita kena habis sebelum lunch, 1 liter kena habiskan pada waktu selepas lunch dan 1 liter lagi dihabiskan pada selepas solat Maghrib. So easy sayang...


Wow..wow..banyak sangat khasiat Nye..Okey la saya share kan apa kebaikan nya yer..

Air putih sangat penting bagi tubuh kita supaya menjadi lebih sihat. Seharusnye kita perlu menerapkan gaya hidup yang sihat agar bila dah tua badan kita tetap cergas. Dengan kadar air yang cukup dalam tubuh boleh mempengaruhi anda untuk melakukan pelbagai aktiviti.
8 gelas sehari wajib diminum apalagi bagi anda yang mempunyai aktiviti yang sangat padat.

Air putih diperlukan untuk memberikan kecergasan kepada tubuh kita. Lagi bagus bila anda minum air kosong selepas bangun pagi. Mak saya cakap bila kita amalkan minum air kosong selepas bangun pagi sebelum gosok gigi diiringi dengan bacaan selawat 3 kali boleh menjadikan kita awet muda. Patut la mak saya ni awet muda jew.. ;-)


Manfaat Minum Air Putih

  1. Menjadi Lebih Awet Muda
  2. Melancarkan Sistem Pencernaan
  3. Senang nak buang air besar
  4. Peremajaan Otot dan Sel - Sel Darah Anda
  5. Dapat kawal Berat Badan
  6. Mencegah Penyakit Jantung
  7. Mengeluarkan Racun dalam Tubuh
  8. Organ Ginjal Lebih sihat
  9. Menjaga Kebersihan dan Kesihatan Gigi dan Mulut
  10. Mempengaruhi mood anda menjadi lebih baik
  11. Berfikiran positif
  12. Mengurangi Resiko kanser
  13. Ubat untuk Sakit Kepala
  14. Mencegah Penyakit Batu Ginjal

Sekiranya anda mahu menjadi lebih sihat.. saya ada jual supplement yang memberikan nutrisi kepada tubuh anda.

Kesihatan bermula dengan nutrisi yang baik :-)

Nak sihat macam saya?
Consultation Free
013-6194374 (Whatsaap)

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6194374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Tuesday, November 18, 2014

KULIT CERAH & GLOWING DALAM MASA 15 MINIT SAHAJA.

Pada pagi Ahad lepas saya terlebih rajin plak nak manja kan muka ni..
Saya ni memang mementingkan kecantikan..Obses untuk cantik konon..

Ini testimoni saya untuk dapatkan kulit lebih cerah dan glowing dalam  masa 15 minit sahaja.
Magic kan????

Saya bermasker dengan Soya Non GMO dan dicampurkan pula dengan vitamin C.
Bancuhkan kedua-duanya..jangan pekat sangat dan jangan cair sangat plak..

Tunggu masker tu kering lebih kurang dalam 15 minit jew..
Lepas tuh dibilas dengan air dan dilap dengan tuala yang bersih.

Hasilnyew anda boleh nilai sendiri..

Kulit lebih Cerah, Glowing dan Lembap. Tidak perlu la nak make up bagai..
Make up itu adalah calitan yang palsu. Tampilkan diri anda dengan kecantikan yg semulajadi.

Bermasker dilakukan dalam seminggu 2 kali.
If nak wat hari-hari pon boleh :-)

Untuk dapat kesan yang lebih baik lagi anda disarankan minum ESP dan ambil dua biji Vitamin C yang dipatahkan dua.

Okey la.. saya share kan apa kebaikan dua supplement ni.

ESP ( Soya Non GMO )
  1. Menjadikan kulit muka menjadi halus dan glowing
  2. Bantu hilangkan parut jerawat dimuka.
  3. Memberikan tenaga yang berpanjangan
  4. Menganjalkan kulit dan menganjalkan payudara yang kendur
  5. Cepat kenyang dan membantu dalam penurunan berat badan.
  6. Bagus untuk Milk Booster
  7. Membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum.
  8. Esp juga bagus untuk anda yang ada masalah kesuburan
  9. Menyokong kesihatan imunisasi badan.

SR VITAMIN C

  1. Membentuk Kolagen
  2. Kulit sentiasa kenyal dan anjal
  3. Kekurangan kolagen memudahkan tubuh anda Lebam dan calar, kering dan bersisik
  4. Kulit bersinar dan gebu
  5. Menguatkan antibodi
Nak kulit cerah dan cantik seperti saya?
Meh hubungi saya.
Consultation Free.
013-6194374 (Whatssapp)

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-6194374 (Whatssapp)
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shaklee dari saya
Read more...

Saturday, September 27, 2014

CARA CEGAH PENYAKIT CYST



MAKANAN YANG AKTIFKAN CYST.

Makanan yang perlu dielakkan:

1.) Ayam.
Ayam kan disuntik hormon untuk mempercepatkan kadar pembesaran dia. Kebiasaannya ayam disuntik hormon estrogen. Tapi ayam kampung boleh makan kot.

3.) Ikan keli yang dibela.
Kena tangkap ikan keli dalam sawah la pasni kalau dah mengidam sangat.

4.) KAWAL PEMAKANAN
Kolestrol juga adelah penyebab kenaikan hormone estrogen. Kolestrol adalah precursor kepada estrogen.

NOTA TAMBAHAN
Pemakanan bg Wanita pengidap Endometriosis/Adenomyosis/Fibroid/Cyst/PCOS

Disini saya kongsikan bersama jenis makanan yg amat sesuai & yg harus di elakan bagi wanita yg punyai masalah seperti di atas atau pun yg pernah menjalani pembedahan tetapi ia nya berulang kembali.

Makanan yg di galakkan

> Ikan laut seperti bawal emas, kembong & selar
> Sayuran jenis kekacang - kacang panjang, buncis, sweet pea dll.
> Kekacang - badam, kacang tanah, black bean, kacang merah dll.
> Sayuran - kobis, brocoli, bayam, dan ulam-ulaman pegaga, pucuk ubi dll
> Buah-buahan - Nenas & betik
> Ubi kayu
> Sup miso ( sejenis pes yg di buat dari kacang soya yg di peram dicampur kedlm
sup utk di jadikan miso sup)
> Teh hijau

Makanan yg harus di elakkan

> Daging merah (kambing & lembu)
> Ayam ( Boleh di ambil dlm kuantiti yg sedikit)
> Produk tenusu seperti keju
> Ikan haruan
> Gamat
> Bahan perisa - pes segera & kiub2 perisa seperti stok ayam, stok bilis dll.
> Makanan manis - kuit muih manis & pencuci mulut
> Minuman berkarbonat ( krn tinggi kandungan gula)
> Makanan segera - burger, sosej, nugget, mee segera dll
> Makanan ringan - cip kentang, jajan dll.
> Makanan berlemak/ berminyak

FIBROID DAN CYST

♛RAHIM ADALAH EMAS BAGI WANITA♛

TANDA - TANDA FIBROID DAN CYST DALAM RAHIM YANG BERMASALAH

✔ Gangguan Haid
✔ Keputihan
✔ Masalah ketidaksuburan
✔ Kemandulan di kalangan wanita
✔ Hubungan suami isteri yang dingin atau sakit ketika bersama
✔ Perut kembang
✔ Angin yang keluar dari vagina (Kentut Vagina)
✔ Rasa gatal dan keluar bau kurang enak pada vagina
✔ Kerap membuang air kecil ketika batuk, berlari dan berlompat
✔ Kerap letih dan lesu
✔ Sakit lutut dan tumit
✔ Kesejukkan kaki dan tanggan
✔ Kekejangan otot dibawah betis (simpul mengkarung)
✔ Kerap keguguran
✔ Ketumbuhan fibro dan cyst

BAGAIMANA KETUMBUHAN FIBROID DAN CYST TERJADI?

1. Punca penyakit ini bermula pada ganguan haid dan sengugut
2. Satu kajian yang menunjukan bahawa lebih kurang 50% daripadanya wanita
3. Ia sering berlaku dikalangan wanita yang tidak berkahwin dan yang pernah beranak.





Cadangan Supplemen untuk Penyakit Cyst.

GLA COMPLEX


a) GLA asid lemak Omega-6 membentuk prostaglandin 
    (seimbangkan hormon)
b)vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan 
   menyokong sistem imun dan memelihara integriti sel.
c)Ia boleh memecahkan dan mengecutkan cyst dengan amalan
   konsisten.Tidak perlu pembedahan!






------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-614374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Friday, September 26, 2014


Tips Untuk Menghilangkan Rekahan Di Perut Selepas Bersalin.

1. CARA menghilangkan stretch mark
Rekahan kulit atau dikenali juga sebagai stretch mark merupakan parut kecil yang terjadi dipermukaan kulit akibat dari kesan regangan kulit. Kesan rekahan ini selalunya mencacatkan penampilan dan juga kelicinan kulit kerana ia kadangkala boleh kelihatan dengan jelas. Faktor yang menyebabkan stretchmark antaranya ialah kehamilan dan juga akibat daripada kegemukan dan kenaikan berat badan yang menyebabkan kulit meregang.
Kesan rekahan kulit biasanya terjadi dibahagian perut (kebanyakkannya disebabkan oleh kehamilan), di buah dada, punggung, pinggul, paha dan ada juga yang mengalaminya dibahagian lengan. Walaupun ada yang berjaya menghilangkan kesan regangan kulit, dan ada juga yang berjaya mengurangkan kesan rekahan itu dari terlalu menonjol di permukaan kulit, cara terbaik dan termurah adalah melalui pencegahan dari awal. Juga, menghilangkan tanda regangan atau strectmark ini tidak semudah mencegahnya dari berlaku.
Caranya ialah :
1. Sekiranya bercadang untuk mengandung, mulakan dari sekarang dengan cara menyapu losyen dibahagian perut, punggung dan paha. Tujuannya dalah untuk memberi kesan keanjalan dan kelembapan kepada kulit. Ini juga membantu mencegah kulit dari menjadi kering dan merekah akibat dari regangan yang dialami sewaktu didalam tempoh kehamilan nanti.
2. Seelok-eloknya gunakan losyen yang mengandungi minyak kelapa atau aloe vera. Juga losyen yang dibuat dari bahan semulajadi dan tidak mengeringkan kulit.
3. Waktu terbaik untuk menyapu losyen ialah setiap kali selepas mandi agar kulit kelihatan lebih sihat, tegang dan juga untuk awet muda… Ye lah, kalau kulit kita sentiasa lembap dan anjal, pasti lambat berkedut bukan?
4. Elakkan pengambilan minuman berkafen dan beralkohol yang boleh menyebabkan kulit menjadi kering. Sebaliknya, gantikan dengan air mineral bagi membantu melembabkan kulit anda.
5. Banyakkan mengambil buah-buahan, minuman yogurt dan susu segar
Bagi mereka yang telah bersalin dan mempunyai stretchmark, cuba lakukan begini :
1. Setiap kali sebelum menyapu gel pengempis perut atau campuran kapur dan air limau nipis, sapukan dulu losyen di perut. Losyen tersbut bukan sahaja membantu mempercepatkan tanda hitam diperut hilang, ia juga membantu melembabkan kulit.
2. Minum air suam atau air panas mengikut kuantiti yang disyorkan iaitu 2 liter sehari. Oh ya… saya tau. Ada diantara kita yang terpaksa bertekak dengan ibu atau ibu mertua yang sangat tegas tentang soal berpantang sehinggakan tidak boleh minum air masak dengan banyak sewaktu didalam pantang bersalin. Namun begitu, perlu saya ingatkan, kesannya agak tidak bagus kerana bukan sahaja boleh mengurangkan pengeluaran susu badan tapi juga menyebabkan kulit anda menjadi kering akibat kekurangan air selain dari masalah sembelit. Saya syorkan mencuba meminum air halia bara sewaktu didalam pantang. Ia bukan sahaja menghilangkan dahaga, tapi juga memanaskan badan dan membantu membanyakkan susu .
3. Mengambil supplemen untuk kulit seperti vitamin A, C dan E. Walau apa sekali pun, cara terbaik adalah melalui pencegahan. Nasihat saya pada bakal ibu, cuba luangkan sedikit masa anda untuk menyapu losyen diperut dan bahagian lain badan yang mudah mengalami regangan untuk mengelakkan stretchmark dari berlaku.
Jika terasa gatal diperut, paha, pinggul dan punggung terutama sewaktu didalam tempoh hamil, jangan sekali-kali menggarunya. Sebaliknya ambil losyen dan sapu ditempat yang terasa gatal. Ingatlah… mecegah lebih mudah dari menghilangkannya kerana untuk menghilangkan stretchmark, peratus kejayaannya amat kecil sekali.
2. Tips menghilangkan selulit
Bagi wanita, kecantikan merupakan satu anugerah yang perlu dijaga dan dihargai. Namun begitu, terkadang ada juga perkara berkaitan dengan kecantikan yang kita terlepas pandang disebabkan oleh kesibukan dengan tugas dan rutin harian.
Antaranya ialah selulit. Tidak keterlaluan jika dikatakan selulit merupakan musuh utama bagi sebahagian wanita yang mementingkan penampilan diri. Kehadirannya menjadikan kulit dibahagian pinggul, paha dan perut merekah dan menggeleber. Dari kajian yang dijalankan, dianggarkan 90% daripada wanita mempunyai masalah selulit yang biasanya terjadi dibahagian peha dan punggung. Selulit biasanya terjadi disebabkan oleh beberapa factor iaitu :
1. Pengambilan makanan dan diet yang tidak dijaga seperti pengambilan alcohol, makanan yang berminyak dan berlemak, kafein dan gula
2. Diet yang tidak seimbang itu akan diburukkan lagi jika kurang melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh seperti berjogging dan bersenam. Ketidak seimbangan antara penyimpanan lemak dengan pengambilan semula makanan bukan sahaja menambah selulit tapi juga menjadikan selulit bertambah degil dan sukar untuk dibuang
3. Kerap mengalami tekanan dan stress ~ kerjaya dan gaya hidup masa kini terutama bagi yang menetap dibandar besar seperti Kuala Lumpur yang sentiasa sibuk dan bergerak pantas turut menyumbang kehadiran selulit
4. Umur yang meningkat ~ semakin bertambah usia, lemak dan selulit makin mudah berkumpul disebabkan oleh kadar metabolisma yang semakin berkurangan seiring dengan pertambahan usia.
5. Faktor keturunan ~ sekiranya ibu anda mempunyai selulit, kemungkinan besar anda juga akan mengalami perkara yang sama
Tahukah , seseorang yang kurus juga mempunya selulit.? Malahan, seseorang yang berjaya mengurangkan lemak serta menguruskan badan belum tentu dapat menghapuskan selulit.
Oleh itu, bagaimanakah caranya untuk anda menghilangkan selulit? Terdapat beberapa cara diluar sana untuk menghilangkan selulit samada melalui cara penggunaan krim dan juga pembedahan. Namun begitu cara yang paling selamat, menjimatkan kos dan berkesan bagi menghilangkan selulit ialah dengan kombinasi mengambil diet rendah lemak dan aktiviti senaman :
1. Kawal diet pemakanan
(i) Kurangkan pengambilan Garam. Gantikan dengan buah dan sayuran segar, kacang buncis, tempe, daging tidak berlemak dan ikan
(ii) Kurangkan pengambilan minuman berkafein. Usahakan untuk minum maksimum hanya satu cawan kopi atau the setiap hari. Kombinasi kafein yang banyak dan duduk lama dikerusi menyebabkan aliran darah tidak lancar. Amalan mengambil minuman berkafein ini kebanyakannya berlaku dikalangan mereka yang bekerja dipejabat dan yang selalu menghadiri mesyuarat dan seminar
(iii) Kurangkan pengambilan gula, biskut, coklat dan aiskrim. Gula yang berlebihan akan disimpan sebagai lemak didalam badan menyebabkan terjadinya selulit
2. Lakukan senaman rutin dibahagian badan yang mengandungi selulit.
Sebagai contoh, jika selulit terdapat dibahagian kaki, anda bolehlah lakukan senaman dengan cara mengangkat kaki. Baringkan badan anda, dan angkat kaki dan turunkan kembali berselang seli. Tujuannya untuk mengejapkan otot kaki. Begitu juga jika anda mengalami selulit dibahagian lain, lakukan senaman untuk memejalkan bahagian tersebut.
3. Minum air masak / air mineral dengan kerap bersama kombinasi senaman seperti disebutkan di atas.
Dengan cara ini, selulit yg berkumpul boleh di pecahkan seterusnya dikeluarkan dari badan anda. Minum air dalam kuantiti yang dicadangkan (2 liter sehari) juga membantu membuang toksin dan kekotoran didalam badan.
4. Menyapu krim dan gel yang dikhaskan untuk membuang selulit.
Terdapat berbagai krim / gel dipasaran yang dikhaskan untuk selulit. Namun begitu, sebelum anda membeli krim / gel tersebut, pastikan anda telah memeriksa kandungan dan bahan yang digunakan, serta dapatkan pandangan / cadangan dari mereka yang pernah menggunakan krim / gel tersebut.

Cadangan Supplement Untuk Hilangkan Rekahan Di Perut.

Collagen Powder Shaklee

1. Anti Penuaan - Mengecilkan liang-liang pori, kedutan dan garris-garis halus yang kelihatan. 2. Menghidratkan - Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan mengelupas pada muka. 3. Mengembalikan Keanjalan Kulit - Meningkatkan ketegangan kulit, keanjalan dan kelembutan. 4. Melicinkan - Meningkatkan kelembutan dan kelicinan kulit. 5. Menyubur - Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar. 6. Mencerah - Mengurangkan pigmentasi, jeragat dan meratakan warna kulit. 7. Menegang - Membantu menegang dan menganjalkan payudara.



------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-614374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...

Thursday, September 25, 2014

Tips Perut Kempis.


1. Makan dengan sihat dan mengurangkan makanan ringan. Menggantikan gula-gula dan "jajan" @ "cikedis" dengan buah-buahan dan sayur-sayuran. Anda akan melihat perbezaannya.

2. Banyak makan protein tanpa lemak. Kacang dan daging tanpa lemak juga agak baik untuk anda selagi anda tidak makan lemak!

3. Makan bijirin penuh. Iaitu dengan mencari label yang mengatakan "100% whole wheat" atau "100% whole grain" dan bukan hanya "tepung gandum." Bijirin memastikan anda rasa "penuh" dan masih kenyang lagi, ia juga boleh membantu dengan penurunan berat badan dan mendapat perut yang rata.

4. Makan produk tenusu rendah lemak. Beralih daripada tenusu yang tinggi lemak kepada pilihan yang rendah lemak, yang kaya dengan protein dan vitamin B6.

5. Makan makanan dengan pengambilan yang lebih kecil sepanjang hari. Makan hanya cukup sehingga anda berasa kenyang.>> Tunggu sehingga anda berasa hampir lapar lagi sebelum makan. Memberi tumpuan kepada hanya makan makanan yang sihat, dan mengelakkan makan gula-gula ia hanya akan membuat anda berasa letih dan akan menyebabkan anda mengidamkannya lagi. Ia adalah sesuatu yang tidak sihat.>>Ambil sedikit masa di antara setiap masa menggigit makanan apabila makan. Ia akan membantu anda untuk menyedari apabila anda penuh. (Makan dengan perlahan, jangan gelojoh).

6. Makan makanan yang berindeks rendah glisemik. Makanan ini mengambil masa yang lama untuk mencerna, supaya anda berasa kenyang lebih lama. Badan anda perlahan-lahan akan menyerap nutrien supaya dapat mengelakkan kejatuhan mendadak gula dalam darah anda sehingga waktu makan berikutnya. Antara yang terbaik makanan rendah GI adalah:Kubis Lobak Saderi Timun Zucchini Daun salad gelap Bawang Pir Tomato Brokoli Pisang Epal Beri

7. Jangan makan apa-apa selama kira-kira dua jam sebelum anda tidur. Badan anda lambat memproses apabila anda tidur makanya badan tidak boleh mencerna makanan dengan betul ketika tidur.

8. Minum Air. Anda perlu menggantikan semua minuman biasa anda dengan air, terutamanya soda dan minuman bergula. Air akan menjadikan anda lebih mudah untuk menurunkan berat badan. Pertimbangkan air berperisa sebagai alternatif jika perlu.

>>Minum air limau dikatakan cara semulajadi bagi mempercepatkan metabolisme anda. Cuba memerah limau ke dalam segelas air sejuk menyegarkan, ia minuman yang sihat.

>>Air kencing anda harus berwarna kuning atau warna yang jelas; kuning gelap dengan bau boleh menjadi tanda bahawa anda adalah dehidrat (kering).

>>Sila ingat bahawa jika anda minum terlalu banyak air, perut anda akan berkembang menyebabkan ia menjadi lebih besar dan ia akan membuat anda lebih lapar. Hanya minum air yang cukup untuk membuat anda berpuas hati.

9. Kurangkan pengambilan garam. Garam menyebabkan badan anda mengekalkan air yang menyebabkan anda kelihatan kembung-terutama di bahagian abdomen anda. Jika boleh, cuba menggantikan makanan yang tinggi garam dengan pilihan yang lebih sihat.

10. Tiada pengambilan alkohol. Satu botol arak sebenarnya mempunyai kira-kira 600 kalori di dalamnya! Dah tentu bagi yang beragama islam, ianya haram.


Supplement Terbaik untuk Kempiskan Perut
************************************

1. HERBLAX


  • Pembersihan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita.
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihanya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus
  • Mengempiskan perut 
  • Memejalkan perut
2. OMEGA


Bertindak sebagai agen pemecah lemak kerana mengandungi asid lemak Omega 3 dan 6. Pantas membantu membakar lemak-lemak di bahagian perut. Selain turut memberi kesihatan pada jantung anda.





------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami
Bagaimana ingin menjadi ahli?

Berminat untuk mencuba vitamin terbaik di Malaysia ini
Sila hubungi saya segera :

Perunding Vitamin Anda : Nor Zalina bt Rosli
Pengedar Sah Shaklee Kawasan Jenjarom / Telok Panglima Garang / Puchong
Shaklee ID [ No : 1076168 ]
Contact No : 013-614374
Email : ina_rosli1234@yahoo.com

Saya merupakan Pengedar Sah Shaklee dengan ID 1076168 . Anda boleh dapatkan produk Shakle dari saya
Read more...
 

Penafian

Segala maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah berkaitan produk kesihatan Shaklee. Ia bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sekiranya anda menghidap sebarang penyakit sila dapatkan khidmat nasihat dan rawatan daripada doktor dan pakar pemakanan anda.

Total Pageviews

Sijil Halal Shaklee

Shaklee Difference